Υπερτροφικά διάσημη, υπερβολικά πλούσια, υπέρμετρα επιτυχημένη, είναι από τους λίγους ανθρώπους που μπορούν να υποστηρίξουν ότι τα έχουν ζήσει, τα έχουν κάνει και τα έχουν απολαύσει όλα.
Υπερτροφικά διάσημη, υπερβολικά πλούσια, υπέρμετρα επιτυχημένη, είναι από τους λίγους ανθρώπους που μπορούν να υποστηρίξουν ότι τα έχουν ζήσει, τα έχουν κάνει και τα έχουν απολαύσει όλα.
Το ζήτημα είναι αν η βασίλισσα της ποπ βρίσκεται σε αποδρομή ή απλώς παίζει μαεστρικά το παιχνίδι που ξέρει καλύτερα από τον καθένα
Το 2022 είναι μια σημαδιακή χρονιά για τη Madonna.
Οχι, μην πηγαίνει ο νους σας στο αδιάσειστο και αδιαμφισβήτητο πια γεγονός πως κάθε τόσο φροντίζει να αποδομεί λίγο ακόμα την εικόνα της, να πληγώνει τον αλλοτινό νεωτερισμό της και να χάνει μέσα από τα χέρια το διαχρονικό πρόκριμά της. Ποιο ήταν αυτό; Οτι εκείνη ήταν που καθοδηγούσε τα στάδια της καλλιτεχνικής, ενδυματολογικής, εικαστικής και αισθητικής εξέλιξής της, τα οποία εν τέλει κατέληγαν θέσφατο για την ποπ κουλτούρα.
Πλέον η βασίλισσα της ποπ προσπαθεί να προλάβει τις φρενήρεις ταχύτητες στις οποίες κινείται ο κόσμος ασθμαίνοντας. Κι αυτό ας μη θεωρηθεί από κάποιους ως μομφή για το κινητικό πρόβλημα που την ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια πια, λόγω του τραυματισμού της στο γόνατο.
Η Madonna στα 64 της χρόνια τρέχει να προφτάσει μια εποχή που φαίνεται πως την έχει ξεπεράσει ή τέλος πάντων δεν έχει την ίδια ως νοητό άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται.
Το κακόγουστο βίντεο στο TikTok με το ροζ εσώρουχο
Αλλά, για σταθείτε. Ο καταρχήν λόγος που η φετινή χρονιά είναι κομβικής σημασίας για το αλλοτινό Material Girl είναι η συμπλήρωση 40 χρόνων από την ηχογράφηση και την κυκλοφορία του παρθενικού άλμπουμ της που έφερε το όνομά της και τη σύστησε στην οικουμένη. Ή μάλλον σχεδόν την έκανε γνωστή. Επ' ευκαιρία της επετείου η Madonna έδωσε μια τουλάχιστον ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο περιοδικό «Paper» -εκείνο που είχε προτρέψει την Κιμ Καρντάσιαν να ρίξει το Ιντερνετ με τα οπίσθιά της- στα μέσα του Αυγούστου. Εκεί θυμόταν πολλές παλιές ιστορίες ή μάλλον καμωνόταν πως δεν μπορούσε να τις ανακαλέσει, ζητώντας τη βοήθεια του Νάιλ Ρότζερς, δηλαδή του εμβληματικού παραγωγού του θρυλικού άλμπουμ «Like a Virgin», με τον οποίο συνομιλούσαν στο πλαίσιο της συνέντευξης. Αν πάντως έμοιαζε κάτι πολύ ξεκάθαρο για εκείνην, ήταν το γεγονός ότι η παρθενική εμφάνισή της στη δισκογραφία απείχε παρασάγγας από τους θριάμβους που την ακολούθησαν. Ευτυχώς, ήρθε το «Like a Virgin» και όλα ξεκίνησαν να μπαίνουν στη θέση τους.
Σε πρόσφατη έξοδό της στο Μανχάταν με τον απαραίτητο σωματοφύλακα
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς πώς γίνεται μια συνέντευξη ποταμός της βασίλισσας της ποπ να μην αναπαράχθηκε λυσσαλέα και να μη γέννησε viral ειδήσεις. Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός πως ελάχιστοι θα έμπαιναν στον κόπο να διατρέξουν τις πολλές χιλιάδες λέξεις μιας φλύαρης αλλά αξιόλογης συνέντευξης, υπάρχει και κάτι ακόμα που δημιούργησε περισπασμό της προσοχής του παγκόσμιου Τύπου αλλά και του ποιμνίου της Madonna.
Ηταν οι φωτογραφίες που συνόδευαν την επετειακή συνέντευξη, τις οποίες οι συντηρητικοί βρήκαν σκανδαλιστικές για τα χρηστά ήθη και τα ελευθεριακά πνεύματα τις αντιμετώπισαν ως ξαναζεσταμένο φαγητό.
Σαν η Madonna να εξακολουθεί να συνεχίζει αυτό που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα, ήτοι το παιχνίδι της πρόκλησης, σε ένα περιβάλλον όμως όπου όλοι έχουν δει τα πάντα, το ντυμένο είναι το νέο γυμνό και η γυμνή ανθρώπινη σάρκα σερβίρεται με το καντάρι 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα στα κοινωνικά δίκτυα.
Συνεπώς το μόνο που καταφέρνει πλέον η άλλοτε ρηξικέλευθη περσόνα που αναμετρήθηκε κατά καιρούς με όλων των λογιών τα ιερά και τα όσια είναι να θυμίζει την εικόνα ενός υπέργηρου ανθρώπου που βρέθηκε άξαφνα στο χέρι με ένα κινητό τηλέφωνο συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο και δεν ξέρει τι να το κάνει.
Σε live στη Μαδρίτη, το 2009
Και μπορεί το παραπάνω να χρησιμοποιείται ως μεταφορά, όμως αν ρίξει κανείς έστω και μια διαγώνια ματιά στο TikTok της Madonna, ίσως έρθει αντιμέτωπος με την αμήχανη παραδοχή πως η αλήθεια δεν είναι τελικά πολύ διαφορετική.
Μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης όπου διαθέτει ένα ακροατήριο 2,8 εκατομμυρίων followers αποφάσισε να κάνει ένα αψυχολόγητο και μάλλον αλλόκοτο coming out. Σε ένα σύντομο βίντεο, αφού επέδειξε το ασορτί με το νέο χρώμα των μαλλιών της ροζ εσώρουχό της, στόχευσε με αυτό έναν κάδο σκουπιδιών. «Αν δεν το πετύχω, είμαι γκέι», έγραφε η λεζάντα κάτω από το βίντεο. Και -μαντέψτε!- η Madonna δεν βρήκε στόχο.
13 χρόνια αργότερα, τραγουδάει στη σκηνή με τον Maluma. Οι διαφορές στην εμφάνισή της είναι εμφανείς
Αν μιλούσαμε για μια εκκολαπτόμενη σταρ της Gen Z, δηλαδή για μια γυναίκα με το 1/3 των χρόνων της Madonna γαλουχημένη στα κοινωνικά δίκτυα και μυημένη στη γλώσσα τους, ίσως οι εντυπώσεις να μην ήταν τόσο αλγεινές όσο στην περίπτωση του 64χρονου ποπ ειδώλου. Κι αυτό δεν έχει να κάνει με τη σεξουαλική ταυτότητά της, αλλά με το γεγονός ότι το μόνο που καταφέρνει στο τέλος της ημέρας είναι να μηρυκάζει τον ίδιο της τον εαυτό -η σεξουαλικότητα ως προς την εικόνα της τουλάχιστον ήταν ρευστή πολύ πριν οι λέξεις «ρευστή» και «σεξουαλικότητα» νομιμοποιηθούν να βρίσκονται η μία δίπλα στην άλλη- και να σχολιάζεται για την αλλοιωμένη -καταφανώς από τις πλαστικές επεμβάσεις- εμφάνισή της, αλλά και για τον άτσαλο τρόπο που εμφανίζεται στον μεγεθυντικό φακό των κοινωνικών δικτύων. Ναι, μπορεί η Madonna να θέλει να φαίνεται φτιαγμένη από τα υλικά της αληθινής ζωής, όπως κάθε celebrity άλλωστε, αλλά το μόνο που πετυχαίνει είναι να δημιουργεί ψηφίδα την ψηφίδα ένα ντοκουμέντο της πτώσης της.
Στα MTV Awards το 2020
Από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος πως η βασίλισσα δεν έχει επιλέξει κατά το κοινώς λεγόμενο να μας γλεντήσει. Μπορεί με άλλα λόγια η κακοφορισμένη εξτραβαγκάντζα της, την οποία προσφέρει με το καντάρι, οι οιονεί στιγμές από την καθημερινότητά της, τα πολυποίκιλα χρώματα στα μαλλιά της, τα σημάδια των επεμβατικών μεθόδων που έχουν αποκτήσει μνημειακές διαστάσεις στο πρόσωπό της, ακόμα και η επιμονή της να συνδέεται με νεαρότερους άνδρες, όπως με τον 23χρονο Αντριου Νταρνέλ που εκτελεί χρέη φλερτ της αυτή την περίοδο, να λειτουργούν τελικά ως ένα σχόλιο για την εποχή και τις παθογένειές της, το οποίο η Madonna έχει επιλέξει να κάνει εμφατικά και κατά πρόσωπο στις καθηλώσεις, τις παθογένειες και τα στερεότυπα πάνω στα οποία έχει θεμελιωθεί ο κόσμος.
Στο front row ενός κολεγιακού fashion show τον Μάιο
Ενδεχομένως να έχει και δίκιο. Γιατί, παρότι οι περισσότεροι έχουμε την ψευδαίσθηση πως ζούμε σε κοινωνίες που ορκίζονται στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, η Madonna μάς θυμίζει κάθε τόσο πως στην άκρη της γλώσσας μας υπάρχει πάντα μια ειρωνική κουβέντα για τα είδωλα που γερνούν ή που αρνούνται να γεράσουν ή που σώνει και ντε πρέπει να βρίσκονται πάντα στην πρωτοπορία ή που δεν επιτρέπεται να επαναλαμβάνουν τον εαυτό τους ή που σκανδαλίζουν με τα ροζ μαλλιά, τις πλαστικές επεμβάσεις και τις ερωτικές συναναστροφές τους. Ισως τελικά η Madonna να είναι ανίκητη ◆
Με την κόρη της Λούρδη στη φετινή Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης